Sayfalar

1 Şubat 2011 Salı

Gitmek mi Zor Kalmak mı Zor?

Gitmek zordur belki. Ben hiç giden olmadım. Hiçbir zaman da olamayacağım. Gitmek zordur belki; ama kalmaktan daha zor olamaz. Zor olan kalmaktır. Zor olan gidenin arkasından bakmaktır. Ben her zaman kalan oldum. Ben her zaman bırakılan, sırt çevirilen oldum. Ben bilirim kalan olmayı. Ben bilirim terk edilmenin acısını. Hem de iyi bilirim. Gidenin ardından bakmayı, dönmesi için yalvarmayı iyi bilirim. Bir ümit uğruna aylarca beklemeyi de bilirim ben.


Giden gitmiştir. Kalan kalakalmış. Giden, önüne bakar ve yoluna devam eder. Kalan, arkasından bakar ve istese de gidemez terkedenin peşinden. Gitse de yetişemez. Yetişse de kendini gösteremez. Gösterse de hiçbir şeyi değiştiremez. Giden arkasında bırakmıştır yaşananları ve hafiflemiştir. Kalanın arkasından iter yaşadıkları. İttiği yolun sonunda ise bir uçurum vardır. O uçurumdan kurtulmak için ise onu tutup çıkarabilecek bir ele ihtiyacı vardır. Kalan muhtaç olandır. Kalan muhtaç edilendir.


Giden gitmiştir anıları bir kenara atıp. Kalan başbaşa kalır anılarıyla. Yalnız boğuşur onlarla. Birlikte yürüdükleri sokaklarda yalnız yürür artık. Ellerini ceplerine sokar ve kafasını yere eğer. Çünkü ellerini tutacak biri yoktur  ve gözlerine bakmak istediği, başkalarının gözlerine bakmaktadır.


Kalmaktır zor olan. Çünkü giden kendi isteğiyle gitmiştir. Bilerek yalnız bırakmıştır kalanı ve bile bile hayallerini yıkmıştır. Zulmetmiştir "seviyorum" dediğine; ama unutmamalıdır: Kalana yapılan zulüm geçip gider, vebali gidenin boynuna kalır! Bunu düşününce bilemiyorum aslında; gitmek midir zor olan yoksa kalmak mıdır?


- yeşiL -


10 yorum:

cemo dedi ki...

Tesadüf'e bak bende hep terkedilen oldum çok zaman acı çektim ama asla arkasından bakmadım ve dönmesi için yalvarmadım.Sadece sebebini sordum.

En zoru terkedilmektir...Belki de en asilce olanı

yeşiL dedi ki...

Doğru olan senin yaptığın ama ben o kadar güçlü olamadım sanırım. 1 kişinin arkasından baktım ve çok koştum peşinden. Allah düşürmesin kimseyi bu duruma. Bu akıl oldu. Bundan sonra sebebini bile sormam. Hatta bundan sonra birini hayatıma kolay kolay alır mıyım orası bile meçhuliyet...

cemo dedi ki...

Alırsın alırsınnn zaman herşeyin ilacıdır demiştim sana daha önce. Zaman geçtikçe alışırsın kanıksarsın çektiğin acıyı birgün bakarsın unutuvermişsin bu da sana ders olur gidenin ardından koşulmayacağını öğren

yeşiL dedi ki...

Of yapamıyorum ama. Kaçtıkça kovalıyasım geliyo :) İyice gurursuz yaptı bu aşk beni :(

cemo dedi ki...

Boşver aşkı meşki senin hayatında daha önemli bişeyler yok mu :D

yeşiL dedi ki...

Aşktan önemli şey var mı bu dünyada? :D

cemo dedi ki...

Yeni bir aşk olabilir :D

yeşiL dedi ki...

:D Neden olmasın; ama aşık olmam zor iş. Bana katlanabilecek ve ne istediğini bilen birinin karşıma çıkması lazım :)

cemo dedi ki...

Diyosunnnnnn :)

yeşiL dedi ki...

Dedim bilee :)