Sayfalar

4 Aralık 2011 Pazar

Güneş Ol

Güzel gözlerle bakmazsan çevrende olup bitene, güzellikleri görebilmeyi de bekleme. Sen göremiyorsun diye güzel şeylerin olmadığını da düşünme. Koş güzellere, güzelliklere. Üşenme! Güzel bak, gülümse, güldür, dans et ve şarkı söyle.

Bırak artık sızlanmayı da biraz eğlen şu kısa ömründe. Kötü günler geçirdim geçiriyorum deme. Beterin de beteri var diye düşün. Şükret haline. Ağlamak da güzeldir, sevin ağlayabildiğine. Ağla; ama sakın kendini harap etme. Ne kimseye ederinden fazla değer ver ne de kimsenin isteğine göre hayatına yön ver. Aç kollarını rüzgara doğru ve koş denize. Suda arın ve ışık saç çevrene. Yolunu kaybedenler ışığınla bulsunlar doğru yolu.

Cesur ol doğruya gitmekte ve doğruya yönlendirmekte. Bir sözünle kıvılcım ol gençlere. Umut ol insanlara ve umut ver çaresizlere. Bir kız çocuğunun başını okşa ve göz kırp bir erkek çocuğuna. İltifat et sevdiğin adama ya da kadına. Sıkıca sarıl babacığına, dizlerine uzan anneciğinin ve izin ver saçlarınla oynamasına. Kardeşine sarıl ve omzunu daya sırtına.

Dedim ya; güzel bak, gülümse, güldür, kahkaha at, dans et, şarkı söyle. Kimseden iyilik bekleme ama kendi iyiliklerinle örnek ol insanlara. Herkes pislik bir dünya için çabalayadursun, sen yalnız başına süpür kötüleri ve kötülükleri. Dedim ya; ışık saç insanlara ve güneş ol iyilik yolunda. Güzellikleri görmeye çalış... ve gör. Yalnızca kötülük yok bu dünyada…

- yeşiL -

Faudel - je veux vivre

5 yorum:

cemo dedi ki...

Bir polyanna gördüm sanki :)

yeşiL dedi ki...

azcık pozitif olalım dedik size yine yaranamadık cemo bey hıhh :)

cemo dedi ki...

Çok pozitif olma negatifleri kendine çekersin sonra :)

Mia Wallace dedi ki...

ne kadar iyimser nasıl huzur veren bi yazı :)

yeşiL dedi ki...

beğenmene çok sevindim Mia'cım :) bunu hissettirebildiysem ne mutlu bana :)

cemo can; senden de Mia'nın yorumunu tekrar tekrar okumanı rica ediciim :)